måndag 14 juni 2010

i plan to be forgotten when i'm gone

tre dagar kvar. tisdag onsdag och tisdag. jag sitter och ströläser civil war is not a stupid thing som om jag hade all tid i världen. igår testade jag min subfusc för att se att jag hade allt. jag bör aldrig ha vitskjorta på mig. knäppt upp i halsen. jag ryser av tanken.

det enda jag tänker på nu är en hängmatta uppslagen mellan två träd bredvid bäcken, vid 'min' fiskestuga som jag vill måla gul, potentiella äventyr, potentiella jobb, potentiella nya studier. rädisor, jordgubbar, lukten av grillat i ett bostadsområde, att stå och se ut över en äppelodling, dricka öl i malmö och läsa böcker som berättar om andra världar.

oxford, jag har hatat dig, älskat dig och jag vet att jag ska vara kvar här i två veckor, men, jag har redan lämnat dig. jag har övergett dig till ditt självhat och din egoism och du kan inte komma åt mig längre. och jag kommer aldrig tillbaka.

Inga kommentarer: